Djeco Pirates - Kalózok társasjáték
9 290 Ft
Nincs készleten
Sajnáljuk, de ezt a terméket már nem forgalmazzuk. Valószínűleg már nem gyártják, ezért vevőszolgálatunk sem tud további információval szolgálni. Válogass inkább további ajánlataink közül – görgess lejjebb is!
Részletek
Cikkszám: DJ08431
Korosztály: 7 éves kortól
Nem: Mindkettő
Hányan játszhatják: 2-4 játékos
Djeco Pirates - Kalózok társasjáték előkészülete: tegyétek a hajót az egyik vasmacskajelzésre (a három közül); itt lesz az a pont, ahol a kalózok a szigetre kikötöttek. Tegyétek az összes játékdarabot, (a dobókockát, a házakat, kagylókat, pálmafákat, hegyeket, aranyrögöket) a tábla mellé, hogy minden játékos könnyen hozzáférhessen. Minden játékosnak osszatok egy kincses ládát, (a játékosok tegyék saját maguk elé ládáikat), 3 db kincses térképet (ezt viszont rejtsék el a többiek elől, a többi játékos ne lássa a térkép tartalmát!) A maradék kincsestérkép-kártyákból alkossatok egy paklit és képes felükkel lefelé tegyétek a játéktábla mellé. A játékot kezdje a legfiatalabb játékos és a játékot folytassátok az óramutató járásának megfelelően.
Játékszabály: a játékosok felváltva tereptárgyakat (házat, pálmát, stb…) helyeznek a játéktáblára; csak olyan négyzetre lehet rakni, amelyiknek már van „foglalt” szomszédja, azaz az oldalával érintkező négyzeten már található valamilyen tárgy. A tereptárgyak lerakását a kikötött hajó szomszédságában álló (azaz annak négyzetével érintkező) helyekről kell indítani. Játékelem nem kerülhet szomszédos „foglalt” négyzettel nem rendelkező területre. A játékosok célja, hogy olyan sorrendben tegyék le játékelemeiket, hogy egy három tagból álló sort kapjanak, mely megegyezik a kincses térképükön mutatottal. Ha egy játékos befejez egy sort, akkor meg kell mutatnia a játékostársainak azt a kártyát, mellyel a kirakott sor azonosságot mutat (így a többiek is tudják ellenőrizni a sorrendet). Ha egy játékos a kincses térképével azonos sort tud kirakni, akkor annyi aranyrögöt nyer, ahányat a kincsestérkép-kártyája mutat. A megnyert aranyrögöket a játékos tegye a saját kincses ládájába. Azt a kincses térképet, melynek sorrendjét sikerült kirakni tegyük félre és a játékos a tábla mellett elhelyezett pakliból húzzon egy új kártyát (térképet).
Speciális mezők a táblán: ha egy játékos egy speciális mezőre helyez tereptárgyat, a játék az alábbiak szerint folytatódik:
Ha a játékos „dobókockával” jelölt mezőre tesz tereptárgyat: dobjon a dobókockával; ha a dobókocka:
- 1 aranyrögöt mutat: a játékos egy aranyrög boldog tulajdonosa lett, a nyereményt tegye a kincses ládájába
- 2 aranyrögöt mutat: szerencsés flótás! Két aranyrögöt nyertél, tedd a rögöket a kincses ládádba!
- Ásó: a játékos újra dobhat
- Vasmacska: a játékos tegye a hajót egy másik kikötőbe!
Ha egy játékos „térkép” jelre rak tereptárgyat: a lerakás után minden játékos ellenőrizze a kincses térkép kártyáját, vajon létrejött-e olyan sor vagy oszlop, melyet kártyái mutatnak? Az a játékos, aki azonosságot vesz észre, mutassa fel a kártyáját, hogy a többiek is leellenőrizhessék. Ha a minta stimmel, a játékos jutalmat, azaz aranyrögöt kap (amennyit a nyertes kártyája jelez). Előfordulhat, hogy egy játékos akár több kártyát is le tud rakni. Ha egy játékos kijátszik egy vagy akár több kincsestérkép-kártyát, az aranyrögök bezsebelése után mindig 3-ra kell pótolnia a nála lévő kártyák számát.
A kincskeresést a sorban következő játékos folytatja (bárki is jelent be nyertes sort vagy oszlopot; az számít a következő játékosnak, aki tereptárgyat kell, hogy a táblára rakjon)
Ha egy játékos „kincsesláda” jelre rak tereptárgyat: befejezi körét (ha kell, pótolja a kártyáit), aztán minden játékos megnézi a nála lévő 3 db kincsestérkép-kártyát; mindenki azt számolja, hogy a játékos által letett tereptárgy hányszor szerepel összesen a három kártyáján. Pl: a játéktábla kincses ládával jelölt négyzetére a soron lévő játékos egy pálmafát tesz. A játékosok megszámolják, hogy a náluk lévő kártyákon összesen hányszor szerepel a pálmafa; akinél a legtöbbször, az nyer 2 db aranyrögöt. (egyenlőség esetén minden érintett játékos).
Játékvariáció fiatalabb játékosoknak: ha kisebb gyermekekkel játsszunk, hagyjuk figyelmen kívül a tábla jelzései által generált szabályokat (kincsesláda, dobókocka, térkép jelek a táblán)
A játék tartalma: 1 db „sziget” játéktábla, 36 db kincses-térkép kártya, 4 db kincsesláda – kártya, 1 db dobókocka
Játékdarabok: 1 csónak, 10 db pálmafa, 10 db kulipintyó, 10 db hegy, 10 db kagylóhéj és 55 db aranyrög
Játékszabály: a játékosok felváltva tereptárgyakat (házat, pálmát, stb…) helyeznek a játéktáblára; csak olyan négyzetre lehet rakni, amelyiknek már van „foglalt” szomszédja, azaz az oldalával érintkező négyzeten már található valamilyen tárgy. A tereptárgyak lerakását a kikötött hajó szomszédságában álló (azaz annak négyzetével érintkező) helyekről kell indítani. Játékelem nem kerülhet szomszédos „foglalt” négyzettel nem rendelkező területre. A játékosok célja, hogy olyan sorrendben tegyék le játékelemeiket, hogy egy három tagból álló sort kapjanak, mely megegyezik a kincses térképükön mutatottal. Ha egy játékos befejez egy sort, akkor meg kell mutatnia a játékostársainak azt a kártyát, mellyel a kirakott sor azonosságot mutat (így a többiek is tudják ellenőrizni a sorrendet). Ha egy játékos a kincses térképével azonos sort tud kirakni, akkor annyi aranyrögöt nyer, ahányat a kincsestérkép-kártyája mutat. A megnyert aranyrögöket a játékos tegye a saját kincses ládájába. Azt a kincses térképet, melynek sorrendjét sikerült kirakni tegyük félre és a játékos a tábla mellett elhelyezett pakliból húzzon egy új kártyát (térképet).
Speciális mezők a táblán: ha egy játékos egy speciális mezőre helyez tereptárgyat, a játék az alábbiak szerint folytatódik:
Ha a játékos „dobókockával” jelölt mezőre tesz tereptárgyat: dobjon a dobókockával; ha a dobókocka:
- 1 aranyrögöt mutat: a játékos egy aranyrög boldog tulajdonosa lett, a nyereményt tegye a kincses ládájába
- 2 aranyrögöt mutat: szerencsés flótás! Két aranyrögöt nyertél, tedd a rögöket a kincses ládádba!
- Ásó: a játékos újra dobhat
- Vasmacska: a játékos tegye a hajót egy másik kikötőbe!
Ha egy játékos „térkép” jelre rak tereptárgyat: a lerakás után minden játékos ellenőrizze a kincses térkép kártyáját, vajon létrejött-e olyan sor vagy oszlop, melyet kártyái mutatnak? Az a játékos, aki azonosságot vesz észre, mutassa fel a kártyáját, hogy a többiek is leellenőrizhessék. Ha a minta stimmel, a játékos jutalmat, azaz aranyrögöt kap (amennyit a nyertes kártyája jelez). Előfordulhat, hogy egy játékos akár több kártyát is le tud rakni. Ha egy játékos kijátszik egy vagy akár több kincsestérkép-kártyát, az aranyrögök bezsebelése után mindig 3-ra kell pótolnia a nála lévő kártyák számát.
A kincskeresést a sorban következő játékos folytatja (bárki is jelent be nyertes sort vagy oszlopot; az számít a következő játékosnak, aki tereptárgyat kell, hogy a táblára rakjon)
Ha egy játékos „kincsesláda” jelre rak tereptárgyat: befejezi körét (ha kell, pótolja a kártyáit), aztán minden játékos megnézi a nála lévő 3 db kincsestérkép-kártyát; mindenki azt számolja, hogy a játékos által letett tereptárgy hányszor szerepel összesen a három kártyáján. Pl: a játéktábla kincses ládával jelölt négyzetére a soron lévő játékos egy pálmafát tesz. A játékosok megszámolják, hogy a náluk lévő kártyákon összesen hányszor szerepel a pálmafa; akinél a legtöbbször, az nyer 2 db aranyrögöt. (egyenlőség esetén minden érintett játékos).
Játékvariáció fiatalabb játékosoknak: ha kisebb gyermekekkel játsszunk, hagyjuk figyelmen kívül a tábla jelzései által generált szabályokat (kincsesláda, dobókocka, térkép jelek a táblán)
A játék tartalma: 1 db „sziget” játéktábla, 36 db kincses-térkép kártya, 4 db kincsesláda – kártya, 1 db dobókocka
Játékdarabok: 1 csónak, 10 db pálmafa, 10 db kulipintyó, 10 db hegy, 10 db kagylóhéj és 55 db aranyrög