Hobbit nap: Minden, ami Gyűrűk ura – családi kalandok és játékok

Készítsétek el saját hobbit házat!
Egy egyszerű, kézműves nyersanyagokból (karton, papír, hungarocell vagy faágak) alkossatok hobbit házikókat! Használjatok zöld papírt mohának, kis kavicsokat ösvénynek. Meg is festhetitek az ablakokat, és készíthettek apró kis kerti bútorokat például gallyakból.
Kincskeresés Középföldén
A klasszikus kincskeresés játékot könnyen átalakíthatjuk a Gyűrűk Ura világába. Készítsünk térképet „Shire”-ről, „Rohan”-ról vagy „Mordorról”, majd rejtsünk el különböző „kincseket” (kis tárgyakat, jelvényeket, vagy akár csokoládé aranyérméket). A játékosok karaktereket választhatnak: hobbit, tünde, törp, varázsló, és minden karakterhez speciális képesség vagy „varázsige” tartozik, amit a játék során alkalmazhatnak.
Gyűrűk Ura tematikus étel- és italkészítés
A játékélményt fokozhatjuk:
-
Hobbit-reggeli: apró péksütemények, gyümölcsök, sajtok és sonkák
-
Mordori sütemények: sötét csokoládéból, ehető „kővel” vagy „hamuval” díszítve
-
Elvish elixírek: színes gyümölcslé koktélok, esetleg buborékos üveges italok
Ez a tevékenység a kulináris kreativitást és a történetbe való beleélést is erősíti.
Ent-akadálypálya „lassan, de biztosan”
Az Entek – a hatalmas, lassan mozgó, beszélő fák – Középfölde bölcs őrzői. A játékos aktivitások során az Entek világát használhatjuk arra, hogy a természet tiszteletét, a türelmet és a kreativitást fejlesszük. Képzeljünk el egy akadálypályát, ahol a játékosoknak Entként kell „mozogniuk”:
-
- lassan, óvatosan lépdelnek, ügyelve, hogy ne borítsanak fel semmit
-
- közben „fát” kell ültetni (pl. papír- vagy gyurmából készült), hogy az erdőt növeljék
-
- extra feladat: minden lépésnél mondanak egy rövid mondatot a természet védelméről
Ez fejleszti a figyelmet, a türelmet és a finommotorikát.
Gyűrűkereső akadálypálya
Képzeljünk el egy beltéri vagy kültéri akadálypályát, amely Mordor sötét hegyeit, Fangorn erdőit vagy a Prancing Pony fogadót idézi. A játékosoknak különféle feladatokat kell teljesíteniük: egyensúlyozás köveken (törpök merészsége), rejtvények megoldása (tündék bölcsessége) vagy „varázslat” használata (varázsló manőverek). A cél: eljutni a „Végzet-hegyéhez” és megsemmisíteni a gyűrűt.
Tündék: „Fényháló” interaktív játék
A tündék a fény és varázslat mesterei. Készíthetünk egy játékot: Különböző színes fényforrásokkal (lámpák, LED-ek) kell „hálókat” alkotni a szobában. A játékosok tündékként „összekapcsolják” a fényeket, hogy elérjenek egy közös célt, pl. elvezetik a fényt egy sötét erdei ösvényre. Feladat: logikai és koordinációs kihívások, színek kombinálása
Hatás: kreatív gondolkodás, térérzékelés, csapatmunka
Képregény vagy rajzolt történet
Bátorítsátok a gyerekeket, hogy rajzoljanak saját történetet a hobbit kalandokról, vagy írjanak rövid mesét. Használhattok színes ceruzákat, filceket vagy akár digitális eszközöket is.
Gyűrűk ura kvíz
Készítsetek egyszerű kérdéseket a történetből, pl. „Ki volt a Gyűrű hordozója?”, „Milyen lények éltek a Középfölde erdeiben?” Jutalomként adhattok kis matricákat vagy varázslatos matricagyűrűket.
Szerepjáték és karakterépítés
A Gyűrűk Ura világában mindenki lehet hős. Készíthetünk karakterlapokat, ahol a játékosok:
-
- választanak fajukat (hobbit, tünde, törp, ember, varázsló)
-
- megadják nevüket, küldetésüket és képességeiket
-
- eldöntik, milyen fegyverrel vagy varázslattal indulnak a kalandra
Ezután a történetet úgy építhetjük fel, hogy a játékosok döntései alakítják: kivel szövetkeznek, milyen küldetéseket vállalnak, kikkel harcolnak vagy milyen titkos útvonalakon haladnak.
Megjegyzés