Az ügynökség társasjáték
Házhozszállítás
Személyes átvétel
Csomagpont, automata
Részletek
Az Ügynökség társasjáték története :1994-ben egy garázsvásáron négy tinédzser rátalál egy rejtélyes társasjátékra, a Kulcsra. Játék közben észreveszik, hogy a játék valahogy kötődik a saját életükhöz. Vajon meddig mernek elmenni, hogy feltárják az Ügynökség minden titkát?Az Ügynökség egy olyan kooperatív, nyomozós társasjáték, amelyben nem lehet mindent előre megnézni, elolvasni, hanem a történet előrehaladtával ismerhetjük meg a részleteket. A játék kampánya több fejezetre oszlik, mindegyik 30-60 percet fog nagyjából igénybe venni. A történet akkor is tovább gördül, fejlődik, ha egy küldetést nem sikerül teljesíteni, de a győzelem jutalmat jelenthet a későbbiek folyamán. Minden fejezet a már korábban megismert dolgokra és történésekre épít. A játék előkészületei:
A játék két füzetet tartalmaz, az egyik egy 48 oldalas képregény, amit csak akkor szabad elolvasni, ha ezt a másik füzet, a Kulcs játékszabálya kimondottan kéri.
A játék tartalmaz továbbá két STOP felirattal ellátott kártyacsomagot is, amelyre ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint a képregény füzetére.
A játékban vannak karakterkártyák és vannak plusz jelölők is, az utóbbiak azok a szereplők, akikkel az általunk választott karaktereink játszanak a Kulcs társasjátékban.
Minden játék elején húzunk egy küldetéskártyát, aminek a hátulját nem szabad megnézni! Majd, miután az utasításainak megfelelően elkészítettük a játéktáblát a kártyát bele kell helyezni a vezérlőpultba. A játék menete:
Először meg kell nézni, hogy az adott küldetésnél mit kér a kampánynapló. Majd meg kell keverni az erőforráskártyákat és mindenkinek osztani kell négy-négy lapot.
Egy játékos a körében 1 vagy 2 akciót hajthat végre, majd lapokat húz az erőforráspakliból, hogy újra 4 akciókártya legyen a kezében. A játékos 4 akció közül választhat, de figyelnie kell, hogy a kijátszott lapjának a számértéke nagyobb legyen, mint a lent lévő akciókártyákon lévő szám. Akciók:
1. Futás: tetszőlegesen 3 mezőt lehet mozogni.
2. Információszerzés: az adott mezőn 2 információjelölőt fel lehet fordítani.
3. Begyűjtés: az adott szobában legfeljebb 2 darab nyomot be lehet gyűjteni. Ennek van egy másik változata is - ha még nincs felfordítva egy nyom sem az adott szobában, akkor a legfelső jelölőt fel lehet fordítani és ha nyom, akkor begyűjthető.
4. Átcsoportosítás: Ha a játékos nem tud nagyobb lapot kijátszani a többi akciókártyára, akkor ebben az esetben le lehet venni egy kiválasztott akciókártyáról az összes rajta lévő kártyát. Amikor elfogy az erőforráskártyapkali, megváltozik a játék. Az időerőforráskártyákat bele kell keverni a dobópakliba és az lesz az új húzópakli. Ha pedig a következőkben ilyen lapot húzunk, rögtön ki kell játszani azt - különböző értékűek, ha elérjük a 3-at vesztettünk. A játék célja a kód minél előbbi megfejtése, feltörése. Ehhez meg kell szerezni azokat a nyomokat amik megfelelnek a küldetéskártyán lévőkkel. A kódot kétféleképpen lehet megfejteni:
1. Az összes nyom megszerzése.
2. Ha úgy gondoljátok hogy elég információtok van, meg is lehet tippelni a megoldást.
Végezetül könyveljétek el a kampánynaplóban a sikereteket/bukásotokat és kövessétek annak utasításait.
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma : 1-4 fő
Játékidő: 30-60 perc